mercoledì 19 ottobre 2011

Edgar Morin: Les sept savoirs nécessaires à l'éducation du futur.


  • Thathari, su degheotto de Santu gaine, duamizas e undighi.



Unu liberu pro esser liberos


"Sette ischires pro s'educassione de su tempus benidore"
 (Edgar Morin, Unesco, 1999)


Su filosofo Edgar Morin.


Custu est unu de cussos liberos chi dogni persona abbista de sas trampas de su mundu diat tever connoschere.


Su liberu istesit pubblicadu dae s'UNESCO in su 1999 e s'autore est unu filosofo franzesu chi s'est meda occupadu de sos problemas de s'educassione.
Su liberu s'accipat a gratis in s'internet in editzione inglesa e frantzesa  e penso puru in italianu.

In sos sette capitulos in sos cales su liberu est divisu, Edgar Morin trattat de custos problemas de sa connoschenzia umana chi sun suntos in sa presentazione.

Damus sa traduzione in sardu, forsis est sa prima in assolutu, de sa sintesi de sos sette capitulos:

" Sas sette connoschenzias:




Capitulu 1:  Individuare errore e illusione.


Newopticalillusions.com
  • S'iscopu de s'educassione est de passare sa connoschenzia, bell'e gai s'educassione est zega a sas realidades de sa connoschenzia umana, sos sistemas suos, sas debilesas, sas difficultades, e sa tendenzia a s'errore e a s'illusione. S'educassione no si preoccùpat de insinzare it' est sa connoschenzia.
Femina zovana-femina etza.
  • sa connoschenzia no podet essere manizada comente unu traste bell'e-prontu chi podet essere impreadu senza nde istudiare sa natura. Connoschere subra sa connoschenzia tiat fregurare comente unu recuisitu primariu pro approntare sa mente a si confrontare cun sa mineta continua de errore e de illusione chi attacan comente parassitas sa mente umana. Est una chistione de armare sas mentes in sa cumbatta vitale pro sa luzididade.
  • Nois tevimus intrare e isviluppare s'istudiu de sa proprietades culturales, intelletuales e zelebrales de sa connoschenzaia umana, sos processos e i sas modalidades e sas dipsosiziones psicologicas e culturales chi nos faghen vulnerabiles a s'errore e a s'illusione.
Capitulu II - Sos prinzipios de sa connoschenzia pertinente.

Disegno: Indiatalkies.com
Foto:  Nasa
  • Inoghe ch'amus unu problema mannu chi est sempre bistadu cumpresu male: comente podimus incoraggiare unu modu de imparare chi siat capatze de acciapare sos problemas generales e fundamentales e zaccare una connoschenzia parziale e inchesurada intro de a issas.
  • Su predominiu de una connoschenzia a bicculeddos divisa in disciplinas frecuente nos faghet incapatzes de kameddare sas partes e sos intreos; tiad tever esser rimpiazzadu dae un'imparu chi potat acciapare sos argumentos in su contestu issoro, sa complessidade, sa totalidade issoro.
Foto, Nasa
  • Tiamus tever isviluppare sa naturale capatziadade de sa mente umana a ponnere tota s'informassione aintro unu contesto e una entidade. Nois tiamus tever insinzare metodos de acciapare sas relassione mutuales e sas influenscias pari-pari intro a sas partes e s'intreu in d'unu mundu cumplessu.
Foto, Nasa
Foto, Nasa
Capitulu III-  Insinzare sa condissione umana.

amus a finire cras. 

(Work in progress, tribagliu in caminu) 



UNU DICIU SU DIE PRO MELEDARE: S'amigu si connoschet a su bisonzu. 


















Nessun commento:

Posta un commento

NOSTALGIA

THATHARI , SU TRES DE LAMPADAS 2019 Nostalgia, est paraula grecana, cheret narrere, comente ischides tottu, dizizu de torrare an domo ...